Kontakta oss

Nyhetsbrev TIDOMAT smartONE

Prenumerera på vårt nyhetsbrev om TIDOMAT smartONE och håll dig uppdaterad.

Opublicerad form

Bokning

Bokning gör det möjligt att boka en lokal eller ett område i smartONE. Samma identitetsbärare kan ha tillgång till flera lokaler och objekt. Idrottshallar, skolor och aktivitetslokaler har ofta nytta av denna typ av bokningsfunktion.

Bokning kan ske på flera olika sätt; engångsbokning, återkommande bokning, intervallbokning eller bokning enligt schema.
En bokning kan ha upp till åtta extrafunktioner som aktiveras för identitetsbäraren under den bokade tiden. Varje extrafunktion är en styrning från smartONE som tillåter en viss funktion under en viss tid.

I en idrottshall kan funktionerna låsa upp nyttjande av till exempel ljudsystem, basketkorgar, bastu med mera. När bokningstiden är slut, avaktiveras funktionerna.

I många fall är det en säkerhetsaspekt att funktionerna är avstängda när behörig personal inte är på plats. Styrning av extrafunktioner kan givetvis även appliceras på andra områden som kräver åtkomstaktivering.

External Link

External link gör det möjligt för centralenheten att hantera länkar med andra smartONE-centralenheter. Det går även att kommunicera med externa nätverksbaserade produkter via öppet API. Det skapar flera möjligheter att styra nätverksprodukter mjukvarumässigt och därmed hantera dess funktioner i säkerhetssystemet. Det kan vara fastighetsrelaterade system för belysning, värme och ventilation eller produkter som nätverkskameror och nätverkshögtalare.

Med External link kan dyra och svåra kabeldragningar undvikas.
External Link ger tillgång till;

  • Styrning via nätverket genom öppet API.
  • Fjärrmanövrering mellan centralenheter.
  • Mjukvarumässig manövrering av dörrar, grindar, portar och bommar över stora områden eller från annan geografisk plats.
  • Manövrering av NO-/NC-styrda funktioner via nätverk.
  • Enkel hantering av besök, leveranser, bud, servicepersonal med flera.

Underhåll och service

Service, uppdatering, support och systemunderhåll är något som smartONE hanterar galant. Många dyrbara utryckningar, besök och felsökningar, kan i stället hanteras på distans med hjälp av fjärruppkoppling.

Tekniker eller administratör kan lösa de flesta utmaningar utan att göra ett platsbesök. Skulle besök krävas, finns ofta information om felorsak eller felområde redan i systemet. Därmed kan felsökning, åtgärd och eventuella reservdelar förberedas innan platsbesök och dyrbar tid för återbesök minimeras. Fjärruppkoppling kräver nätverksansluten centralenhet.

  • Fjärruppdatering
  • Fjärrunderhåll
  • Felsökning på distans

External Request

smartONE kan fråga ett externt system om en identitetsbärare är behörig för passage eller om passage ska nekas, External request. Detsamma gäller för en funktion eller styrning. Det externa systemet kan exempelvis vara en betaltjänst, en molntjänst, ett bokningssystem eller annan extern behörighetstjänst.

I smartONE finns möjlighet att spara data under en förutbestämd tid, data som skickas tillbaka från det externa systemet. Detta är användbart när passage/tjänst även ska fungera om kommunikation till det externa systemet tillfälligt skulle fallera. Har data skickats och sparats, kommer tjänsten att fungera lokalt under den förutbestämda tiden.

Exempel på verksamheter som med fördel kan nyttja external request är badhus, gym, solarier och kontorshotell.

Zonmonitor

Zonmonitor

Genom att komplettera smartONE med en kompakt applikationsserver som ansluts bakom valfri skärm kan zonmonitorn följa identitetsbärare i olika utrymmen, områden och zoner. Då identitetsbärare utför passering i olika zoner kan platsinformation presenteras på ett tydligt sätt.

Identitetsbärare av olika slag som människor, maskiner och fordon kan avläsas med olika typer av identifierings- och avläsningstekniker. Information om var personal befinner sig kan i många fall vara av stor vikt för personalens eller individens säkerhet.

Exempel på användningsområden:

  • Säkerställa att lokaler och utrymmen är tomma inför larmpåslag.
  • Säkerställa att personal, fordon och maskiner befinner sig på rätt plats inför farliga arbetsmoment.
  • Översikt av personal, fordon och maskiner på stora områden.
  • Överskådlig och snabb inräkning av personal vid utrymning.

Applikationsservern är nätverksbaserad och ansluts till samma nätverk som smartONE. Detta ger en enkel och flexibel installation. Skärmstorleken kan variera utifrån kundönskemål. Bildskärmen ingår inte i produkten.

Integritetspolicy

1. Inledning

Vi på Tidomat AB värnar om din personliga integritet. Denna integritetspolicy förklarar hur vi samlar in, använder, lagrar och skyddar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (GDPR).

2. Personuppgiftsansvarig

Tidomat AB
Organisationsnummer: 556586-2207
Kontakt: gdpr@tidomat.se
Webbplats: www.tidomat.se

3. Vilka uppgifter vi samlar in

Vi kan samla in följande typer av personuppgifter:

  • Namn, e-postadress, telefonnummer
  • IP-adress och teknisk information om din enhet
  • Användardata från vår portal (t.ex. inloggningar, aktivitet)
  • Information du själv lämnar via formulär eller kontakt
4. Ändamål med behandlingen

Vi behandlar dina personuppgifter för att:

  • Tillhandahålla och administrera våra tjänster
  • Kommunicera med dig och ge support
  • Förbättra användarupplevelsen
  • Uppfylla rättsliga skyldigheter
5. Rättslig grund

Behandlingen sker med stöd av:

  • Avtal (för att kunna leverera våra tjänster)
  • Rättslig förpliktelse (t.ex. bokföringslagen)
  • Berättigat intresse (t.ex. för att förbättra våra tjänster)
  • Samtycke (för nyhetsbrev eller marknadsföring)
6. Lagringstid

Vi sparar dina uppgifter så länge det är nödvändigt för ändamålet, eller enligt lagstadgade krav.

7. Dina rättigheter

Du har rätt att:

  • Få tillgång till dina uppgifter
  • Begära rättelse eller radering
  • Invända mot behandling
  • Begära dataportabilitet
  • Lämna klagomål till Integritetsskyddsmyndigheten (IMY)
8. Cookies

Vi använder cookies för att förbättra funktionalitet och analysera trafik. Läs mer i vår cookiepolicy.

9. Tredjepartsöverföring

Vi delar inte dina uppgifter med tredje part utan rättslig grund. Vid behov kan uppgifter överföras till samarbetspartners och leverantörer inom EU/EES eller till länder med adekvat skyddsnivå.

10. Säkerhet

Vi vidtar tekniska och organisatoriska åtgärder för att skydda dina personuppgifter mot obehörig åtkomst, förlust eller manipulation.

Rulla till toppen
Sekretessöversikt

Denna webbplats använder cookies för att vi ska kunna ge dig den bästa möjliga användarupplevelsen. Cookieinformation lagras i din webbläsare och utför funktioner som att känna igen dig när du återvänder till vår webbplats och hjälper oss att förstå vilka delar av webbplatsen du tycker är mest intressanta och användbara.

This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping us to understand which sections of the website you find most interesting and useful.