Vanliga frågor

Hur ändrar man riktning för IN/UT i registreringsterminalen?

Hur ändrar man riktning för IN/UT i registreringsterminalen?

Använd operatörskortet som levererades tillsammans med registreringsterminalen. Dra kortet i registreringsterminalens slitsläsare.
Riktning spelar ingen roll. Displayen presenterar texten Välj riktning – Dra kortet för IN. Dra kortet åt det håll registreringsterminalen skall anse som IN. Displayen presenterar texten Konfiguration – Registrerat.

Hur ger jag som administratör en användare nytt lösenord?

Hur ger jag som administratör en användare nytt lösenord?

Gå till Admin/Användarbehörighet/Portalanvändare. Höger-klicka på önskad användare och välj redigera och ersätt lösenordet.

Kan jag backa attestnivå 3 för att korrigera några fel?

Kan jag backa attestnivå 3 för att korrigera några fel?

Nej, du kan inte backa attestnivå. Du kan däremot skapa ett supportärende och skicka in databasen till en av våra konsulter. De har möjlighet att backa attestnivån.

Periodavslutet fungerar inte.

Periodavslutet fungerar inte.

Be IT-avdelningen starta om konsol32 på servern. Ligger den som en tjänst heter den FXHKonsol. Stoppa tjänsten, vänta några sekunder och starta sedan tjänsten igen.

Måste man göra någon inställning i programmet vid skottår?

Måste man göra någon inställning i programmet vid skottår?

Nej, det behöver man inte göra.

Flera frågor

Bli avtalskund

  • Våra produkter utvecklas ständigt. Som avtalskund får du fria programuppdateringar.
  • Alla avtalskunder får tillgång till avtalssidorna. Här hittar du bla dokumentation, programfiler och dina supportärenden.
  • Vi anordnar öppna hus och speciellt framtagna utbildningar för avtalskunder.
  • Vi ger 10% rabatt på tillbehör och kort som beställs via hemsidan.
Supportanmälan
Jag godkänner att Tidomat hanterar mina uppgifter i enlighet med Dataskyddsförordningen.


Samtliga uppgifter måste anges.

Supportanmälan mottages helgfria vardagar mellan kl. 8.30-16.30 (dag före julafton, nyårsafton, midsommarafton samt dag före röd dag 8.30-14.00). De kunder som inte har avtal eller inte anger sitt avtalsnummer debiteras 350:- + moms för varje påbörjad 15-minutersperiod.

Supportanmälan via telefon

Om du inte vill använda formuläret ovan går det bra att ringa något av nedanstående nummer för att anmäla ditt supportärende.

  • Tidssystem
    08 - 50 60 44 40
  • Säkerhet
    08 - 50 60 44 42
Aktivera ditt passersystem
Serviceblankett
TeamViewer för fjärrsupport