Vanliga frågor

Hur ändrar vi till sommartid?

Hur ändrar vi till sommartid?

Klockan styrs av servern. Kontakta er IT-avdelning vid problem.

Jag kan inte längre se fälten i periodlistan som jag lägger in tider på?

Jag kan inte längre se fälten i periodlistan som jag lägger in tider på?

Ställ muspekaren på namnet, högerklicka för att få fram snabbmenyn, välj Visa och markera Registreringar. Alternativt, ställ muspekaren i fältens menyrad, högerklicka och välj Återställ.

Hur hanterar vi en person som har slutat?

Hur hanterar vi en person som har slutat?

Alt 1, Behåll personen Då personens sista lön är överförd, gå in på personens Personinformation. Ändra Avdelning och Enhet till dem för avslutade personer. Lägg personen på ett veckoschema utan arbetstid och ta bort ev. OB och ÖT schema. Alt 2, Radera personen Radera personen då dennes sista lön är överförd. Markera personen i listan Personer, högerklicka och välj Radera. OBS! All historik och statistik raderas.

Ej beräknad dag visas på dagen i periodlistan?

Ej beräknad dag visas på dagen i periodlistan?

Be er IT avdelning starta om tjänsten FXHKonsol på servern.

Vi har av misstag raderat en person, går det att återställa?

Vi har av misstag raderat en person, går det att återställa?

Våra konsulter kan hjälpa er genom att läsa in en backup från databasen. Detta ingår dock inte i eventuellt supportavtal. Kontakta TIDOMAT Portal för mer information..

Flera frågor

Bli avtalskund

  • Våra produkter utvecklas ständigt. Som avtalskund får du fria programuppdateringar.
  • Alla avtalskunder får tillgång till avtalssidorna. Här hittar du bla dokumentation, programfiler och dina supportärenden.
  • Vi anordnar öppna hus och speciellt framtagna utbildningar för avtalskunder.
  • Vi ger 10% rabatt på tillbehör och kort som beställs via hemsidan.
Supportanmälan
Jag godkänner att Tidomat hanterar mina uppgifter i enlighet med Dataskyddsförordningen.


Samtliga uppgifter måste anges.

Supportanmälan mottages helgfria vardagar mellan kl. 8.30-16.30 (dag före julafton, nyårsafton, midsommarafton samt dag före röd dag 8.30-14.00). De kunder som inte har avtal eller inte anger sitt avtalsnummer debiteras 350:- + moms för varje påbörjad 15-minutersperiod.

Supportanmälan via telefon

Om du inte vill använda formuläret ovan går det bra att ringa något av nedanstående nummer för att anmäla ditt supportärende.

  • Tidssystem
    08 - 50 60 44 40
  • Säkerhet
    08 - 50 60 44 42
Aktivera ditt passersystem
Serviceblankett
TeamViewer för fjärrsupport