Vanliga frågor

Hur hanterar vi en person som har slutat?

Hur hanterar vi en person som har slutat?

Alt 1, Behåll personen Då personens sista lön är överförd, gå in på personens Personinformation. Ändra Avdelning och Enhet till dem för avslutade personer. Lägg personen på ett veckoschema utan arbetstid och ta bort ev. OB och ÖT schema. Alt 2, Radera personen Radera personen då dennes sista lön är överförd. Markera personen i listan Personer, högerklicka och välj Radera. OBS! All historik och statistik raderas.

Måste man göra någon inställning i programmet vid skottår?

Måste man göra någon inställning i programmet vid skottår?

Nej, det behöver man inte göra.

Hur kontrollerar vi IP-adressen i registreringsterminalen?

Hur kontrollerar vi IP-adressen i registreringsterminalen?

Dra Konfigurationskortet i terminalen. Klicka på Connect registreringsterminalen kopplar då upp sig mot servern och under en kort tid visas terminalen och serverns IP-adress i displayen.

Hur kommer vi i kontakt med TIDOMAT Portal?

Hur kommer vi i kontakt med TIDOMAT Portal?

Lägg upp ett supportärende i TIDOMAT Portal, gå in fliken Admin, välj Operatör och Supportanmälan. Det går även att lägga in ett ärende via www.tidomat.se. Vi ser till att ni kommer i kontakt med rätt avdelning och får hjälp.

Vad betyder Avstignings dygn?

Vad betyder Avstignings dygn?

Finns på tidschemat och används då arbetstiden går över tolvslaget och schemat/arbetstiden ska räknas till dagen då arbetspasset slutar.

Flera frågor

Bli avtalskund

  • Våra produkter utvecklas ständigt. Som avtalskund får du fria programuppdateringar.
  • Alla avtalskunder får tillgång till avtalssidorna. Här hittar du bla dokumentation, programfiler och dina supportärenden.
  • Vi anordnar öppna hus och speciellt framtagna utbildningar för avtalskunder.
  • Vi ger 10% rabatt på tillbehör och kort som beställs via hemsidan.
Supportanmälan
Jag godkänner att Tidomat hanterar mina uppgifter i enlighet med Dataskyddsförordningen.


Samtliga uppgifter måste anges.

Supportanmälan mottages helgfria vardagar mellan kl. 8.30-16.30 (dag före julafton, nyårsafton, midsommarafton samt dag före röd dag 8.30-14.00). De kunder som inte har avtal eller inte anger sitt avtalsnummer debiteras 350:- + moms för varje påbörjad 15-minutersperiod.

Supportanmälan via telefon

Om du inte vill använda formuläret ovan går det bra att ringa något av nedanstående nummer för att anmäla ditt supportärende.

  • Tidssystem
    08 - 50 60 44 40
  • Säkerhet
    08 - 50 60 44 42
Aktivera ditt passersystem
Serviceblankett
TeamViewer för fjärrsupport