Vanliga frågor

Jag kan inte längre se fält som tidigare fanns i listan?

Jag kan inte längre se fält som tidigare fanns i listan?

Högerklicka i fältens menyrad och välj Återställ i snabbmenyn.

Vi har av misstag raderat en person, går det att återställa?

Vi har av misstag raderat en person, går det att återställa?

Våra konsulter kan hjälpa er genom att läsa in en backup från databasen. Detta ingår dock inte i eventuellt supportavtal. Kontakta TIDOMAT Portal för mer information..

Personalen får inte upp namnet på sin chef och kan då inte skicka ett aviseringsmejl vid ledighetsansökningar.

Personalen får inte upp namnet på sin chef och kan då inte skicka ett aviseringsmejl vid ledighetsansökningar.

Kontrollera att chefens mejladress är korrekt ifylld på personinformationen. Gå till fliken Admin, Systemunderhåll och Inställningar. Välj fliken Meddelande och kontrollera att fälten för E-post är korrekt ifyllda. I användarrollen som chefen har över den berörda personalen ska Ledighetsansökan ta emot, vara markerad.

Hur kontrollerar vi IP-adressen i registreringsterminalen?

Hur kontrollerar vi IP-adressen i registreringsterminalen?

Dra Konfigurationskortet i terminalen. Klicka på Connect registreringsterminalen kopplar då upp sig mot servern och under en kort tid visas terminalen och serverns IP-adress i displayen.

Hur ändrar vi språk i TIDOMAT Portal?

Hur ändrar vi språk i TIDOMAT Portal?

Språket styrs av webbläsarens språkinställningar.

Flera frågor

Bli avtalskund

  • Våra produkter utvecklas ständigt. Som avtalskund får du fria programuppdateringar.
  • Alla avtalskunder får tillgång till avtalssidorna. Här hittar du bla dokumentation, programfiler och dina supportärenden.
  • Vi anordnar öppna hus och speciellt framtagna utbildningar för avtalskunder.
  • Vi ger 10% rabatt på tillbehör och kort som beställs via hemsidan.
Supportanmälan
Jag godkänner att Tidomat hanterar mina uppgifter i enlighet med Dataskyddsförordningen.


Samtliga uppgifter måste anges.

Supportanmälan mottages helgfria vardagar mellan kl. 8.30-16.30 (dag före julafton, nyårsafton, midsommarafton samt dag före röd dag 8.30-14.00). De kunder som inte har avtal eller inte anger sitt avtalsnummer debiteras 350:- + moms för varje påbörjad 15-minutersperiod.

Supportanmälan via telefon

Om du inte vill använda formuläret ovan går det bra att ringa något av nedanstående nummer för att anmäla ditt supportärende.

  • Tidssystem
    08 - 50 60 44 40
  • Säkerhet
    08 - 50 60 44 42
Aktivera ditt passersystem
Serviceblankett
TeamViewer för fjärrsupport