Vanliga frågor

Hur hanterar vi en person som har slutat?

Hur hanterar vi en person som har slutat?

Alt 1, Behåll personen Då personens sista lön är överförd, gå in på personens Personinformation. Ändra Avdelning och Enhet till dem för avslutade personer. Lägg personen på ett veckoschema utan arbetstid och ta bort ev. OB och ÖT schema. Alt 2, Radera personen Radera personen då dennes sista lön är överförd. Markera personen i listan Personer, högerklicka och välj Radera. OBS! All historik och statistik raderas.

Kan jag spara vyn i listan Min personal för att ta fram senare?

Kan jag spara vyn i listan Min personal för att ta fram senare?

Det går att skapa Mallar genom snabbmenyn när vyn är som du önskar. Snabbmeny - Mallar - Mina mallar - Ny

Hur lägger vi upp tiden i ett tidschema utan några arbetstimmar?

Hur lägger vi upp tiden i ett tidschema utan några arbetstimmar?

Lägg in arbetstid kl 12-12 för ledig dag.

Går det att dölja flexsaldot i TIDOMAT Portal?

Går det att dölja flexsaldot i TIDOMAT Portal?

Har ni Avtal & Saldo i systemet kan man styra om flexsaldot ska visas i fliken Hem.

Jag kan inte längre se fält som tidigare fanns i listan?

Jag kan inte längre se fält som tidigare fanns i listan?

Högerklicka i fältens menyrad och välj Återställ i snabbmenyn.

Flera frågor

Bli avtalskund

  • Våra produkter utvecklas ständigt. Som avtalskund får du fria programuppdateringar.
  • Alla avtalskunder får tillgång till avtalssidorna. Här hittar du bla dokumentation, programfiler och dina supportärenden.
  • Vi anordnar öppna hus och speciellt framtagna utbildningar för avtalskunder.
  • Vi ger 10% rabatt på tillbehör och kort som beställs via hemsidan.
Supportanmälan
Jag godkänner att Tidomat hanterar mina uppgifter i enlighet med Dataskyddsförordningen.


Samtliga uppgifter måste anges.

Supportanmälan mottages helgfria vardagar mellan kl. 8.30-16.30 (dag före julafton, nyårsafton, midsommarafton samt dag före röd dag 8.30-14.00). De kunder som inte har avtal eller inte anger sitt avtalsnummer debiteras 350:- + moms för varje påbörjad 15-minutersperiod.

Supportanmälan via telefon

Om du inte vill använda formuläret ovan går det bra att ringa något av nedanstående nummer för att anmäla ditt supportärende.

  • Tidssystem
    08 - 50 60 44 40
  • Säkerhet
    08 - 50 60 44 42
Aktivera ditt passersystem
Serviceblankett
TeamViewer för fjärrsupport