Vanliga frågor

Hur avaktiverar vi ett beröringsfritt kort/bricka i RT-9091?

Hur avaktiverar vi ett beröringsfritt kort/bricka i RT-9091?

Tryck på knappen OK/Meny, bläddra ner till Koppla kortdata, tryck Enter. Vid inloggning ange 9090, tryck Enter. Håll upp kort/bricka mot terminalen och tryck Enter Meddelandet Kort raderat visas i displayen. Tryck på Esc för att avsluta. Alternativt, radera personens kortdata i TIDOMAT Portal.

Kan jag spara vyn i listan Min personal för att ta fram senare?

Kan jag spara vyn i listan Min personal för att ta fram senare?

Det går att skapa Mallar genom snabbmenyn när vyn är som du önskar. Snabbmeny - Mallar - Mina mallar - Ny

Hur lägger vi upp tiden i ett tidschema utan några arbetstimmar?

Hur lägger vi upp tiden i ett tidschema utan några arbetstimmar?

Lägg in arbetstid kl 12-12 för ledig dag.

Vi har av misstag raderat en person, går det att återställa?

Vi har av misstag raderat en person, går det att återställa?

Våra konsulter kan hjälpa er genom att läsa in en backup från databasen. Detta ingår dock inte i eventuellt supportavtal. Kontakta TIDOMAT Portal för mer information.

Varför kan jag inte skicka meddelanden via mejl till min personal?

Varför kan jag inte skicka meddelanden via mejl till min personal?

Kontrollera att det en mejladress på personens personkort och att uppgifterna är korrekt ifyllda på inställningarna för meddelande som finns under Systemunderhåll i fliken Admin.

Flera frågor

Bli avtalskund

  • Våra produkter utvecklas ständigt. Som avtalskund får du fria programuppdateringar.
  • Alla avtalskunder får tillgång till avtalssidorna. Här hittar du bla dokumentation, programfiler och dina supportärenden.
  • Vi anordnar öppna hus och speciellt framtagna utbildningar för avtalskunder.
  • Vi ger 10% rabatt på tillbehör och kort som beställs via hemsidan.
Supportanmälan
Jag godkänner att Tidomat hanterar mina uppgifter i enlighet med Dataskyddsförordningen.


Samtliga uppgifter måste anges.

Supportanmälan mottages helgfria vardagar mellan kl. 8.30-16.30 (dag före julafton, nyårsafton, midsommarafton samt dag före röd dag 8.30-14.00). De kunder som inte har avtal eller inte anger sitt avtalsnummer debiteras 350:- + moms för varje påbörjad 15-minutersperiod.

Supportanmälan via telefon

Om du inte vill använda formuläret ovan går det bra att ringa något av nedanstående nummer för att anmäla ditt supportärende.

  • Tidssystem
    08 - 50 60 44 40
  • Säkerhet
    08 - 50 60 44 42
Aktivera ditt passersystem
Serviceblankett
TeamViewer för fjärrsupport