Vanliga frågor

Hur kommer vi i kontakt med TIDOMAT Portal?

Hur kommer vi i kontakt med TIDOMAT Portal?

Lägg upp ett supportärende i TIDOMAT Portal, gå in fliken Admin, välj Operatör och Supportanmälan. Det går även att lägga in ett ärende via www.tidomat.se. Vi ser till att ni kommer i kontakt med rätt avdelning och får hjälp.

Sidbrytningen blir fel när jag skriver ut rapporter

Sidbrytningen blir fel när jag skriver ut rapporter

För bästa resultat använd Internet Explorer, det är den webbläsare som TIDOMAT Portal är utvecklad mot.

Hur gör vi när en person har slutat och en annan person skall ta över ID/Kortnummer och/eller anställningsnummer?

Hur gör vi när en person har slutat och en annan person skall ta över ID/Kortnummer och/eller anställningsnummer?

Så snart ni raderat personen som slutat, kan ni lägga upp en ny med samma ID/Kortnummer etc.

Hur ändrar vi riktning för IN/UT i registreringsterminalen?

Hur ändrar vi riktning för IN/UT i registreringsterminalen?

Använd operatörskortet som levererades tillsammans med registreringsterminalen. Dra kortet i terminalens läsare.
Riktning spelar ingen roll. Displayen visar Välj riktning – Dra kortet för IN. Dra kortet åt det håll terminalen skall anse som IN. Displayen visar texten Konfiguration – Registrerat.

Hur ändrar vi till sommartid?

Hur ändrar vi till sommartid?

Klockan styrs av servern. Kontakta er IT-avdelning vid problem.

Flera frågor

Bli avtalskund

  • Våra produkter utvecklas ständigt. Som avtalskund får du fria programuppdateringar.
  • Alla avtalskunder får tillgång till avtalssidorna. Här hittar du bla dokumentation, programfiler och dina supportärenden.
  • Vi anordnar öppna hus och speciellt framtagna utbildningar för avtalskunder.
  • Vi ger 10% rabatt på tillbehör och kort som beställs via hemsidan.
Supportanmälan
Jag godkänner att Tidomat hanterar mina uppgifter i enlighet med Dataskyddsförordningen.


Samtliga uppgifter måste anges.

Supportanmälan mottages helgfria vardagar mellan kl. 8.30-16.30 (dag före julafton, nyårsafton, midsommarafton samt dag före röd dag 8.30-14.00). De kunder som inte har avtal eller inte anger sitt avtalsnummer debiteras 350:- + moms för varje påbörjad 15-minutersperiod.

Supportanmälan via telefon

Om du inte vill använda formuläret ovan går det bra att ringa något av nedanstående nummer för att anmäla ditt supportärende.

  • Tidssystem
    08 - 50 60 44 40
  • Säkerhet
    08 - 50 60 44 42
Aktivera ditt passersystem
Serviceblankett
TeamViewer för fjärrsupport