Vanliga frågor

Kan vi göra ändringar efter utfört periodavslut?

Kan vi göra ändringar efter utfört periodavslut?

Nej, ni kan inte backa ett periodavslut.
Konsulter hos TIDOMAT portal kan hjälpa er. Detta ingår inte i supportavtalet.

Hur kontrollerar vi IP-adressen i registreringsterminalen?

Hur kontrollerar vi IP-adressen i registreringsterminalen?

Dra Konfigurationskortet i terminalen. Klicka på Connect registreringsterminalen kopplar då upp sig mot servern och under en kort tid visas terminalen och serverns IP-adress i displayen.

Jag kan inte längre se fält som tidigare fanns i listan?

Jag kan inte längre se fält som tidigare fanns i listan?

Högerklicka i fältens menyrad och välj Återställ i snabbmenyn.

Jag kan inte längre se fälten i periodlistan som jag lägger in tider på?

Jag kan inte längre se fälten i periodlistan som jag lägger in tider på?

Ställ muspekaren på namnet, högerklicka för att få fram snabbmenyn, välj Visa och markera Registreringar. Alternativt, ställ muspekaren i fältens menyrad, högerklicka och välj Återställ.

Hur hanterar vi en person som har slutat?

Hur hanterar vi en person som har slutat?

Alt 1, Behåll personen Då personens sista lön är överförd, gå in på personens Personinformation. Ändra Avdelning och Enhet till dem för avslutade personer. Lägg personen på ett veckoschema utan arbetstid och ta bort ev. OB och ÖT schema. Alt 2, Radera personen Radera personen då dennes sista lön är överförd. Markera personen i listan Personer, högerklicka och välj Radera. OBS! All historik och statistik raderas.

Flera frågor

Bli avtalskund

  • Våra produkter utvecklas ständigt. Som avtalskund får du fria programuppdateringar.
  • Alla avtalskunder får tillgång till avtalssidorna. Här hittar du bla dokumentation, programfiler och dina supportärenden.
  • Vi anordnar öppna hus och speciellt framtagna utbildningar för avtalskunder.
  • Vi ger 10% rabatt på tillbehör och kort som beställs via hemsidan.
Supportanmälan
Jag godkänner att Tidomat hanterar mina uppgifter i enlighet med Dataskyddsförordningen.


Samtliga uppgifter måste anges.

Supportanmälan mottages helgfria vardagar mellan kl. 8.30-16.30 (dag före julafton, nyårsafton, midsommarafton samt dag före röd dag 8.30-14.00).
De kunder som inte har avtal debiteras 350:- + moms för varje påbörjad 15-minutersperiod.

Supportanmälan via telefon

Om du inte vill använda formuläret ovan går det bra att ringa något av nedanstående nummer för att anmäla ditt supportärende.

  • Tidssystem
    08 - 50 60 44 40
  • Säkerhet
    08 - 50 60 44 42
Aktivera ditt passersystem
Serviceblankett
TeamViewer för fjärrsupport