Vanliga frågor

Hur gör man för att kontrollera IP-adressen i registreringsterminalen?

Hur gör man för att kontrollera IP-adressen i registreringsterminalen?

Dra Konfigurationskortet i registreringsterminalen. Genom att klicka på Connect kommer registreringsterminalen koppla upp sig mot servern. Under en kort tid presenteras registreringsterminalens IP-adress samt serverns IP-adress i displayen.

Hur gör man för att de personer som slutat inte ska gå till lön?

Hur gör man för att de personer som slutat inte ska gå till lön?

Lägg upp en ny enhet och döp den till t ex SLUTAT. Flytta personerna till enheten.

Kan man ändra datum på Aktiv fr o m till ett tidigare datum?

Kan man ändra datum på Aktiv fr o m till ett tidigare datum?

Nej

Hur ändrar man riktning för IN/UT i registreringsterminalen?

Hur ändrar man riktning för IN/UT i registreringsterminalen?

Använd operatörskortet som levererades tillsammans med registreringsterminalen. Dra kortet i registreringsterminalens slitsläsare.
Riktning spelar ingen roll. Displayen presenterar texten Välj riktning – Dra kortet för IN. Dra kortet åt det håll registreringsterminalen skall anse som IN. Displayen presenterar texten Konfiguration – Registrerat.

Registreringsterminalerna fungerar inte.

Registreringsterminalerna fungerar inte.

Be IT-avdelningen kontrollera om tjänsten Iterm är igång på servern.

Flera frågor

Bli avtalskund

  • Våra produkter utvecklas ständigt. Som avtalskund får du fria programuppdateringar.
  • Alla avtalskunder får tillgång till avtalssidorna. Här hittar du bla dokumentation, programfiler och dina supportärenden.
  • Vi anordnar öppna hus och speciellt framtagna utbildningar för avtalskunder.
  • Vi ger 10% rabatt på tillbehör och kort som beställs via hemsidan.
Supportanmälan
Jag godkänner att Tidomat hanterar mina uppgifter i enlighet med Dataskyddsförordningen.


Samtliga uppgifter måste anges.

Supportanmälan mottages helgfria vardagar mellan kl. 8.30-16.30 (dag före julafton, nyårsafton, midsommarafton samt dag före röd dag 8.30-14.00). De kunder som inte har avtal eller inte anger sitt avtalsnummer debiteras 350:- + moms för varje påbörjad 15-minutersperiod.

Anmälan via telefon

  • TIDOMAT Portal
    08 - 50 60 44 40
  • TIDOMAT FXH
    08 - 50 60 44 40
  • TIDOMAT smartONE
    08 - 50 60 44 42
  • TIDOMAT PW32
    08 - 50 60 44 42
  • TIDOMAT IMP
    08 - 50 60 44 42
Aktivera ditt passersystem
Serviceblankett
TeamViewer för fjärrsupport