Vanliga frågor

Hur hanterar vi en person som har slutat?

Hur hanterar vi en person som har slutat?

Alt 1, Behåll personen Då personens sista lön är överförd, gå in på personens Personinformation. Ändra Avdelning och Enhet till dem för avslutade personer. Lägg personen på ett veckoschema utan arbetstid och ta bort ev. OB och ÖT schema. Alt 2, Radera personen Radera personen då dennes sista lön är överförd. Markera personen i listan Personer, högerklicka och välj Radera. OBS! All historik och statistik raderas.

Vad betyder Avstignings dygn?

Vad betyder Avstignings dygn?

Finns på tidschemat och används då arbetstiden går över tolvslaget och schemat/arbetstiden ska räknas till dagen då arbetspasset slutar.

Displayen i registreringsterminalen är blank eller visar konstiga tecken?

Displayen i registreringsterminalen är blank eller visar konstiga tecken?

Starta om registreringsterminalen genom att bryta strömmen till den. Detta gör du enklast genom att dra ur nätsladden.

En anställd får för lite flextid?

En anställd får för lite flextid?

Troligen är tid intervallet för flex start/slut för snävt och behöver förlängas på tidschemat.

Hur avaktiverar vi ett beröringsfritt kort/bricka i RT-9091?

Hur avaktiverar vi ett beröringsfritt kort/bricka i RT-9091?

Tryck på knappen OK/Meny, bläddra ner till Koppla kortdata, tryck Enter. Vid inloggning ange 9090, tryck Enter. Håll upp kort/bricka mot terminalen och tryck Enter Meddelandet Kort raderat visas i displayen. Tryck på Esc för att avsluta. Alternativt, radera personens kortdata i TIDOMAT Portal.

Flera frågor

Bli avtalskund

  • Våra produkter utvecklas ständigt. Som avtalskund får du fria programuppdateringar.
  • Alla avtalskunder får tillgång till avtalssidorna. Här hittar du bla dokumentation, programfiler och dina supportärenden.
  • Vi anordnar öppna hus och speciellt framtagna utbildningar för avtalskunder.
  • Vi ger 10% rabatt på tillbehör och kort som beställs via hemsidan.
Supportanmälan
Jag godkänner att Tidomat hanterar mina uppgifter i enlighet med Dataskyddsförordningen.


Samtliga uppgifter måste anges.

Supportanmälan mottages helgfria vardagar mellan kl. 8.30-16.30 (dag före julafton, nyårsafton, midsommarafton samt dag före röd dag 8.30-14.00).
De kunder som inte har avtal debiteras 350:- + moms för varje påbörjad 15-minutersperiod.

Supportanmälan via telefon

Om du inte vill använda formuläret ovan går det bra att ringa något av nedanstående nummer för att anmäla ditt supportärende.

  • Tidssystem
    08 - 50 60 44 40
  • Säkerhet
    08 - 50 60 44 42
Aktivera ditt passersystem
Serviceblankett
TeamViewer för fjärrsupport