Vanliga frågor
Hur ändrar jag ett felaktigt startdatum på en anställningsperiod?
Hur ändrar jag ett felaktigt startdatum på en anställningsperiod?
Ni förlänger den tidigare anställningsperioden och skriver då över det felaktiga datumet. Gå in på personinformationen och fliken Anställning, välj anställningsperioden i rullmenyn som ni vill förlänga. Klicka på Förläng och spara på disketten. Nu har ni skrivit över de efterföljande anställningsperioderna och kan lägga upp den nya igen.Tiderna beräknas inte, trots korrekta registreringar.
Tiderna beräknas inte, trots korrekta registreringar.
Be IT-avdelningen starta om konsol32 på servern. Ligger den som en tjänst heter den FXHKonsol. Stoppa tjänsten, vänta några sekunder och starta sedan tjänsten igen.Vi har av misstag raderat en person, går det att återställa?
Vi har av misstag raderat en person, går det att återställa?
Våra konsulter kan hjälpa er genom att läsa in en backup från databasen. Detta ingår dock inte i eventuellt supportavtal. Kontakta TIDOMAT Portal för mer information..Sidbrytningen blir fel när jag skriver ut rapporter
Sidbrytningen blir fel när jag skriver ut rapporter
För bästa resultat använd Internet Explorer, det är den webbläsare som TIDOMAT Portal är utvecklad mot.Hur hanterar vi en person som har slutat?
Hur hanterar vi en person som har slutat?
Alt 1, Behåll personen Då personens sista lön är överförd, gå in på personens Personinformation. Ändra Avdelning och Enhet till dem för avslutade personer. Lägg personen på ett veckoschema utan arbetstid och ta bort ev. OB och ÖT schema. Alt 2, Radera personen Radera personen då dennes sista lön är överförd. Markera personen i listan Personer, högerklicka och välj Radera. OBS! All historik och statistik raderas.Bli avtalskund
- Våra produkter utvecklas ständigt. Som avtalskund får du fria programuppdateringar.
- Alla avtalskunder får tillgång till avtalssidorna. Här hittar du bla dokumentation, programfiler och dina supportärenden.
- Vi anordnar öppna hus och speciellt framtagna utbildningar för avtalskunder.
- Vi ger 10% rabatt på tillbehör och kort som beställs via hemsidan.
Supportanmälan mottages helgfria vardagar mellan kl. 8.30-16.30 (dag före julafton, nyårsafton, midsommarafton samt dag före röd dag 8.30-14.00).
De kunder som inte har avtal debiteras 350:- + moms för varje påbörjad 15-minutersperiod.
De kunder som inte har avtal debiteras 350:- + moms för varje påbörjad 15-minutersperiod.